Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/dxf/public_html/pracazagranica.waw.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Zakupy na raty bez meludnku i zaświadczeń o zarobkach 2018

Zakupy na raty przez internet bez zaświadczenia o dochodach

Zakupy bez wychodzenia z domu. Bez oczekiwania w kolejce do lady. Taką możliwość dają zakupy przez internet. Coraz więcej sklepów oferuje swoje produkty w sieci. Przez internet możemy zawierać również umowy o świadczenie usług, a serwisy aukcyjne umożliwiają nam również zakup przedmiotów używanych.

Jednak mimo swoich zalet, zakupy on-line posiadają też pewne wady. Kupując na odległość nie mamy możliwości dokładnego sprawdzenia kupowanego przedmiotu. Nie wypróbujemy czy kupowany dla dziecka rowerek jest odpowiedni do jego wzrostu, kupując ubranie nie mamy pewności, czy będzie na nas leżało dobrze (nawet mimo podanych przez Sprzedawcę wymiarów).

Kupując zatem na odległość warto wiedzieć jakie prawa nam jako Konsumentom przysługują. I jakie obowiązki leżą po stronie internetowych sprzedawców. Regulacje prawne umów zawieranych na odległość przez konsumentów zawarte są w „Ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę, z dnia 2 marca 2000r i w Ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002r”

Sprzedający będący przedsiębiorcą w chwili zawierania umowy jest zobowiązany poinformować Konsumenta m.in. o:

– swojej nazwie, adresie siedziby, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, numerze pod którym została zarejestrowana działalność,

– właściwościach oferowanego przedmiotu,

– cenie i sposobie zapłaty,

– terminie realizacji dostawy i kosztach dostawy,

– prawie do odstąpienia od umowy,

– minimalnym okresie świadczenia usługi (jeśli umowa dotyczy świadczenia usługi), sposobie wypowiedzenia świadczenia usługi,

– sposobie składania reklamacji itp.

Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawieranej na odległość w terminie 10 dni (termin liczony od dnia wydania rzeczy lub dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi), bez podawania przyczyny. Musi to jednak zrobić pisemnie. Trzeba jednak pamiętać, że odstąpienie takie nie dotyczy wszystkich przedmiotów (np. produktów szybko psujących się, nagrań audio i wizualnych, jeśli konsument usunął oryginalne opakowanie itp.)

Jeśli zakupiony przedmiot jest niezgodny z umową kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Wówczas Sprzedający zobowiązany jest zwrócić należność za towar.